יום שני, 4 ביולי 2011

ה-4 ביולי, יום מושלם

יום העצמאות האמריקאי עבר עלינו בהצלחה יתרה (מלבד מקרה קטן שיפורט בהמשך).
את הבוקר התחלנו בביקור בבוסטון, שלמען האמת, לא יצא לנו להיות בה מאז שהגענו. המזג אויר היה מושלם ולקחנו את הרכבת הקלה לעיר. הילדים מאוד נפעמו ושרנו בדרך "הרכבת הרכבת בואו ילדים לשבת... הקטר כבר מצפצף...". לצערנו הקטר פה לא מצפצף אלה מצלצל כי יש לו פעמון כזה. הילדים לא היו בררניים ונהנו בכל זאת.

ירדנו בכיכר בשם קופלי שהיא יפה במיוחד וממוקמת ליד הספרייה המפורסמת של בוסטון, והמגדל הגבוה בעיר הניקרא מגדל ג'ון הנקוק על שם ג'ון הנקוק.


מזג האויר היה מושלם והמשכנו לטייל בין החנויות היפות עד שהגענו לאטרקציה המדהימה מכל. מדרגות הכניסה לבניין מגורים מספר 122 ברחוב ניוברי! אולי אנחנו לא חשבנו שזו מי יודע מה אטרקציה אבל הילדים עלו וירדו בהם דקות ארוכות והוכיחו לנו אחרת.

לאחר שינה קלה (הילדים) וקפה טוב (ההורים) הגענו ל central park של בוסטון שנקרא כאן commonwealth שבמצבו הטבעי הוא קפוא ומלא שלג, אבל לכבודנו הוא הוריק. באגם שבאמצעו שטו סירות בצורת ברבור וערבות בוכיות היו בו לרוב.



רזי התעקש ללכת ברגל (שיר לא פראיירית, היא בעגלה), אז הוא השתרך קצת מאחור ולא שמנו עליו עין. פתאום ניגשו אלינו שני יפנים ואמרו "הילד שלכם הרגע זרק את הבקבוק שלו לפח הזבל". באמת שלא ראינו. גערנו בו, וכחינוך רצינו להוציא את הבקבוק מהפח! אבל הצצה קטנה פנימה הראתה שלמכון הביולוגי של נס-ציונה יש עוד מה ללמוד. אז עזבנו את הנושא.

גיחה קלה הביתה ויצאנו ברגל לכיוון הנהר לקראת הזיקוקים של הערב.
הגענו המון זמן לפני, אבל זה איפשר לנו לראות את מטס מטוסי הקרב וגם לתפוס מקום מעולה על גדת נהר הצ'ארלס. (הזיקוקים נורו מדוברה שנמצאת באמצע הנהר).

לפני שיצאנו, קראנו באינטרנט שהשקיעו 2 מיליון דולר באירוע. אבל באמת, לזיקוקים כאלו לו ציפינו. במשך כחצי שעה פוצצו בשמי בוסטון כמות חומרי נפץ זהה לכמות שהשתמשו בכל מבצע "ענבי מגן".
לא חשבנו שיש זיקוקים בצורת לב, פרח, סמיילי, מרובע ועוד כהנה וכהנה צורות הנדסיות. פשוט מדהים!!!


הילדים נרדמו לפני האירוע והפיצוצים האדירים לא הפריעו להם לרגע (טוב, הם מישראל). אבל כשראינו שזה כל כך מיוחד, הערנו אותם. והם בכלל לא כעסו, רק ישבו שם נדהמים. חשבנו שהם יבהלו אבל כשזה נגמר, הם ביקשו "עוד פעם". אז הבטחנו שבהזדמנות (כי עדיין אין לנו קשר לראש העיר וגם ככה הוא בטח בחקירה).

חזרנו הביתה מרוצים עד הגג.
הילדים ביקשו במבה.





2 תגובות: