יום שלישי, 30 באוקטובר 2012

אורי כאן

אתמול כאמור עברה הסופה סנדי תבדל"א דרך החוף המזרחי, והשאירה חור גדול במקום בו עמדה ניו יורק לפני כן. לא שאנחנו מקנאים אבל גם אנחנו כאן למעלה בבוסטון זכינו לחוות את קצה הסופה, ולשימחתנו הקצה של הסופה לא היה כל כך אינטנסיבי וגרר רוחות של עד 80 קמ"ש בירידה. בדר"כ זה היה פחות.
לשם השוואה, בסערה רצינית בארץ, הרוחות עוברות את ה 100 קמ"ש. מה שגורם לי לחשוב שהבעיה בישראל זה השיווק של הסופה ולאו דווקא המוצר עצמו. האמריקאים פשוט ממתגים את זה כ"הוריקן" או מינימום "סופה טרופית" ואף קוראים לסופה בשם נחמד של בחורה, "סנדי" לדוגמא.

מה שמביא אותי להצעה הבאה: מרכז החיזוי הישראלי, אם אתם רוצים למשוך עוד תקציבים לרדאר דופלר חדש או משהו בסגנון, פשוט תתחילו למתג את הסופות גם כ"הוריקן" או או "טייפון" וכד'.לאמריקאיים אין על זה זכויות יוצרים. כמו כן יש לתת לכל הוריקן שמגיע בחורף, שם פרטי, אבל לא שלמות גלותיים עדינים כמו סנדי או איירין אלה משהו עם משקל סגולי גבוה כמו "אבוטבול" או "זאבי".

מה שיביא למרכז החיזוי טיפה פאסון, ולחזאי התורן קצת כבוד בעת הדיווח הבא: "כידוע לכם בעוד שעתיים יגיע לחדרה הוריקן אבוטבול שיבוא להפוך לכם את החצר ולעשות רילוקיישן לעץ הקלמנטינות של השכנים. אם הוא תופס אתכם ברחוב, אתם גמורים. אז נא להקשיב לנו כשאנחנו אומרים להישאר בבית"

למי ששאל אותי למה הסופה אחרונה יצרה כאלו נזקים, אני עונה שגם אם היו בונים את תל-אביב על אי בגובה מטר באמצע הים או שהיו מאשרים לבנות בתים מעץ על רצועת החול של חוף ראשל"צ או שהיו בישראל את כמות העצים הצמודים לעמודי חשמל שיש פה. אז התוצאות היו דומות.

לסיכום, אשויץ ואומר שגם לנו בבית היו נזקים מהסופה!

כן, כן, מכיוון שלא הידקתי טוב את החלון, נכנסו מים והרטיבו את החוט הזה שאיתו סוגרים את הוילון. אני מצרף תמונות של הנזקים וגם את האזור בזמן השיפוצים.

ד"ש מבוסטון



2 תגובות:

  1. בישראל יכולים למתג את החמסינים ובזה לגמור את האמריקאים. לזה אנחנו גם יחסית כבר ערוכים מבחינת שיווק (זקני צפת תמיד בכוננות).
    אבל גם זה רק עונתי. קשה יהיה למתוח את השיא השיווקי משך חודשיים תמימים של יולי-אוגוסט.

    השבמחק
  2. עונתי עונתי, אבל מאסיבי. אני חושב שבאירופה מכריזים על אסון רב לאומי כשהטמפרטורות מגיעות ליום ממוצע בגוש דן בזמן הקיץ.

    השבמחק