יום שבת, 20 באוגוסט 2011

Air Show

סופשבוע ראשון שלנו עם אוטו לא שכור.
מוכרחים לנסוע לאנשהו.
הוזמננו ליומולדת בשבת אחה"צ, אז נשאר לנו רק את יום ראשון לטייל.
התחלנו לנסוע צפונה ואמרנו שנעצור כשהילדים יתעוררו. יש כל כך הרבה מקומות שלא היינו בהם, שכל נקודה שהם היו עוצרים אותנו זה היה בסדר.

פתאום. שמענו רשרוש בחלון.

הסתכלנו וראינו ארבעה אוירונים משתובבים ועושים תרגילים ארובטיים. מיד פנינו לכיוון שממנו באו. תוך כדי הספקנו לגלוש באתר שלהם ולגלות שלפני עשרים דקות התחיל Air Show ויש לו"ז צפוף של הופעות כאלה בחמש שעות הקרובות! פוקסים נחשבים!!!!

מיד הצטרפנו לאוסף ה"רד נקס" של ניו אינגלנד (עד כמה שיש כאלה, אולי סתם שכחו למרוח קרם שיזוף) וסקרנו את התערוכה על הקרקע וכמובן את ההופעות האויריות.

רועי הפליג בתיאורי תכונות המטוסים, יכולת הנשיאה, מהירות ושאר מיני ירקות, למזלנו רעש המטוסים עזר לעמעם את ההסברים.


אחד הדוכנים המעניינים ביותר היה ליד מטוס התובלה הגדול שבתמונה מעל.

בדוכן הוצגו מעין מלוואחים/סופגניות מלאות באבקת סוכר! מייד קנינו אחת והחלטנו שהביקור היה מוצלח.

רועי התעקש להישאר. 

אז הלכנו לראות את המטוס הגדול ביותר בשם C5 Galaxy (שהיה עד שנות ה-90 המטוס הגדול בעולם -רועי)  (שהיה עוד מטוס אפור -אורית) (שהייתי מטיס אותו אם לא הייתי קשור -רזי) (שלא זוכרת כי כנראה ישנתי -שיר)

הסתבר שנותנים להיכנס אליו מצד אחד ולצאת מהצד השני! רועי היה כל כך עסוק בצילום הוידאו הנ"ל שלא עזר לדחוף את העגלה במעלה התלול למדי. אחד הטייסים תפס שיש פה איזה "אבא מזניח", אבל למזלו, רועי צילם מהצד ולכן הטייס נזף בבחור חף מפשע שהלך מאחורי. 









לאחר התצוגות האוויריות של מטוסי הפרופלור (מטוסי בוכנה -רועי), התחיל מצג של מטוסי סילון. הבחנו בזוית העין שמבקרי האירוע מתחילים לחבוש אוזניות. והכוונה היא לא לאוזניות "לפלפיות" של אייפוד למוסיקה, אלה לאוזניות-ענק-משקיטות-רעש כמו אלה שחובשים מפעילי פטיש אוויר בשיפוצים באבן-גבירול.

לא הספקנו לצחוק איזה חננים האמריקאים האלה כשמטוס F-18 המריא על המסלול לידנו כשהוא מדגים איך ניתן לשחזר את רעש ההתפרצות של הר-הגעש סנט הלן מ-84' בעזרת המנוע שלו. רק כדי להבין, התערוכה נערכה על המסלול הצמוד שבדרך כלל ריק מאדם בגלל נושאי בטיחות וגיהות אבל בגלל התערוכה אנחנו היינו עליו.

רז צעק, שיר החווירה רועי נחנק ואני חנקתי אותו.

למזלו מאותו רגע השתמשתי בשתי הידיים כדי לכסות על האוזניים של הילדים כאשר רעשי מנועי המטוסים ממסכים את הקללות שלי.

ואז התניעו את המנועים 6 מטוסי F-16 של ענף הארובטיקה בחיל-האויר האמריקאי ...






נעזוב רגע את נושא הרעש, כאמור ההופעה האחרונה היא של 6 מטוסי F-16 של חיל-האויר האמריקאי שנקראים Thunder Birds.
רק באמריקה אפשר להגיד שמקצים 6 מטוסים שעולים בטח 100 מליון דולר החתיכה בשביל נושאי תצוגות אויריות. בארץ, לשם השוואה משתשמשים במטוסי פוגה מגיסטר תוצרת שנות ה-50 לנושאים הללו כאשר פה בודאי משתמשים בהם כמחזיקי דפים במשרדי השלישות.
אבל התרגילים שלהם מדהימים! רק מי שיראה את הוידאו הבא על מסך מלא (ללחוץ על הסרט, לעבור לYouTube, לבחור בפינה הימנית התחתונה את האיכות הגבוהה ביותר - 720 וללחוץ על כפתור הFull Screen ) ויעצור אותו לפני שהם נפגשים ואחרי שהם נפגשים, יבין מה בעצם הם עשו בשתי שניות האלה:


ולמי שלא מצליח להבין מה הוא רואה: לפני המפגש, המטוס הימני טס הפוך והשמאלי טס ישר. אחרי המפגש המטוס הימני טס הפוך והשמאלי ישר. כלומר: שניהם התהפכו בחלקיקי שניה שבה הם חלפו אחד על השני.
מדהים באמת.

בקיצור, חזרנו מלאי חוויות ועם אוזנים מצלצלות. אז אם אתם מתקשרים אלינו השבוע ואנחנו לא מרימים, אז זה בגלל שלא שמענו את הצלצול שלכם וזה לא משהו אישי.

אחח, הייתי אוכל עוד שתיים


3 תגובות:

  1. מה אם לראות את האוטו?

    השבמחק
  2. הראנו לך כלי רכב שעולים מאות מליוני דולרים ועושים תעלולים באויר - ואת מתעניינת במכונית המשפחתית שלנו???
    :-)

    השבמחק